De innerlijke mens aanspreken

kortingsactiesTegenwoordig wordt er steeds meer gebruik gemaakt van audiovisuele producties op websites. Het maakt de website interessanter, mooier en professioneler. Toch is er nog een andere reden te noemen die ervoor zorgt dat steeds meer ondernemers kiezen voor online audiovisuele kunst.

Producties die echt overtuigen
Er zijn zoveel manieren om een product of dienst onder de aandacht te brengen. Denk aan informatieteksten, radio- en televisiereclames, advertenties en natuurlijk de welbekende kortingsacties. Toch zijn deze vormen van promotie niet altijd overtuigend genoeg. Daarnaast zijn er ook meer soorten reclamedan je zou denken. Een audiovisuele productie kan net dat nodige duwtje in de rug van de consument zijn, vooral omdat er diep wordt ingespeeld op de onbewuste mens.

Spreek het innerlijke aan
De consument hoort en ziet van alles om zich heen, maar hoort en ziet ook vaak hetzelfde. Met audiovisuele kunst op je website kun je het onderbewuste van de consument aanspreken, door precies die prikkels te sturen die de consument nodig heeft om tot actie over te gaan. De reclames voor Valentijn zijn een mooi voorbeeld. Hoe vaak zien we daar niet de kleur rood in voorbij komen? Hierdoor lijken alle reclames op elkaar. Daar komt nog eens bij dat de kleur rood volgens onderzoek juist een heel negatief effect op de stemming heeft. Door aandacht te besteden aan een audiovisuele productie met de promotie in bijvoorbeeld lichtblauw zal je een aanzienlijk breder publiek bereiken.